Harmonieën Simpelveld en Lemiers luiden in Vaals de lente in

VAALS – Op zaterdag 20 april geven harmonie St. Caecilia Simpelveld en harmonie St. Catharina Lemiers samen een concert. Hierbij zullen zij wederom als één groot orkest optreden, onder leiding van dirigenten Paul Oligschläger en Loek Paulissen. Het concert kent een zeer gevarieerd programma en vindt plaats in De Obelisk in Vaals.

Puccini & friends
De 100e sterfdag van componist Giacomo Puccini inspireerde de muziekcommissie tot een prachtig programma. Van Puccini speelt het orkest de symfonische suite van de wereldberoemde opera La Bohème, over vier jonge Parijse bohemiens. Daarnaast brengt het orkest samen met de Kerkraadse sopraan Kim Savelsbergh de aria’s Un Bel dí Vedremo (uit Madame Butterfly) en O Mio Babbino Caro, beide ook van Puccini. Het opera-programma wordt verder o.a. aangevuld met werk van Puccini’s stijlgenoten Giuseppe Verdi en Vincenzo Bellini. Van Verdi speelt het orkest de ouverture van de opera La Forza del Destino en van Bellini de aria Casta Diva (uit Norma), uiteraard ook weer gezongen door Kim Savelsbergh.

Achterover leunen
Na de pauze mogen zowel de muzikanten als het publiek een beetje onderuit zakken en genieten van lichte, hier en daar swingende, bigband-achtige, jazzy klanken. Op het programma staan onder meer medleys van werken van Duke Ellington (waaronder It Don’t Mean a Thing, Caravan en Take the “A” Train) en Chick Corea (met Spain en La Fiesta). Daarnaast brengen het orkest en Kim samen het heerlijke Summertime (uit Porgy & Bess) van George Gershwin.

Italiaanse zon
Ook na de pauze: GiuliAnnalisa van de Limburgse componist Hardy Mertens, met een trombonesolo door Egon van der Meulen van harmonie St. Catharina Lemiers. Toen Egon per toeval op deze jazzy ballade stuitte, was hij meteen verkocht. Misschien was het doordat hij destijds onder dezelfde Italiaanse zon verkeerde als Mertens, die mijmerde over Giulia en Annalisa? Misschien was het de schoonheid van het stuk? Met de eenvoudige maar melancholische thema’s die steeds terugkeren? Oordeel zelf en mijmer mee op 20 april!

Kaarten
Kaarten à € 10,- zijn verkrijgbaar bij De Witte Bazar (Simpelveld), Café Oud Lemiers (Lemiers), De Obelisk/Brasserie Vols (Vaals), via tickli.nl en op de websites van beide verenigingen: www.harmoniesimpelveld.nl of www.harmonielemiers.nl

Lenteconcert Harmonie St. Caecila Simpelveld & Harmonie St. Catharina Lemiers | zaterdag 20 april, 20.00 uur | De Obelisk, Vaals

Lenteconcert 20.04.2024

lenteconcert facebookevent kim 1920x1080

Lenteconcert St. Catharina Lemiers en St. Caecilia Simpelveld

Op basis van de goede ervaringen die we in 2023 samen hebben opgedaan, gaan harmonie St. Catharina Lemiers en harmonie St. Caecilia Simpelveld op 20 april om 20.00 uur alssamen als één groot orkest een geweldig Lenteconcert verzorgen in de Obelisk in Vaals. Speciale gast van deze avond is de Kerkraadse zangeres Kim Savelsbergh (sopraan). Samen met Kim spelen wij voor de pauze prachtige opera-melodieën uit beroemde Italiaanse opera’s van Puccini, Verdi en Belline. Na de pauze brengen we een swingend programma van lichte jazz- en latinmuziek. Ook hierbij is Kims prachtige stem te horen.

Het Lenteconcert vindt plaats in de grote zaal De Obelisk in Vaals.

Entreekaarten à € 10,- zijn verkrijgbaar bij De Witte Bazar (Simpelveld), Café Oud Lemiers en De Obelisk/Brasserie Vols (Vaals). Kaartjes zijn ook online verkrijgbaar via de websites van beide verenigingen en via Lenteconcert Harmonie Simpelveld en Harmonie Lemiers - 20 Apr 2024 vanaf 20.00 uur - Obelisk - Vaals (tickli.nl)

Noteer 20 april alvast in uw agenda!