Marinierskapel der Koninklijke Marine concerteert op 13 oktober

marinier 2

Marinierskapel der Koninklijke Marine concerteert op 13 oktober in Vaals

In het kader van het 125-jarig jubileum van harmonie St. Catharina Lemiers verzorgt de Marinierskapel der Koninklijke Marine op vrijdag 13 oktober om 20.00 uur een concert in de Obelisk te Vaals.

De Marinierskapel der Koninklijke Marine is één van de 3 professionele harmonieorkesten van de Nederlandse krijgsmacht. Haar belangrijkste taak is om militaire ceremonies en ceremonies van het Koninklijk Huis muzikaal te begeleiden. Daarnaast geeft de Marinierskapel concerten in binnen- en buitenland, bijvoorbeeld voor veteranen, educatieve- en benefietdoelen of op uitnodiging van jubilerende verenigingen en organisaties. Tijdens de concerten toont het orkest haar veelzijdige kant. Deze loopt uiteen van klassiek harmonieorkest tot uitgebreide bigband en van intiem begeleidingsensemble tot een flitsende coverband. Regelmatig werken hier nationale en internationale gasten aan mee. De Marinierskapel is ook bekend door de vele platen en cd's, radio en tv-optredens en taptoes.

Tijdens het concert op vrijdag 13 oktober staat de Marinierskapel der Koninklijke Marine onder leiding van dirigent Pieter Jansen. Kaarten à € 15,- zijn verkrijgbaar via www.tickli.nl en via onze voorverkoopadressen Cafe Oud Lemiers en Obelisk Vaals. Harmonie St. Catharina Lemiers is zeer verheugd dat de Marinierskapel der Koninklijke Marine ter gelegenheid van het 125-jarig bestaansfeest van de harmonie gehoor heeft gegeven aan onze uitnodiging om in Vaals een concertavond te verzorgen!