Zomerconcert 17.07.2022

17.07.2022

St. Catharina Lemiers en St. Caecilia Simpelveld opnieuw SAMEN

Na het grote succes van het concert SAMEN in Lemiers in mei, gaan St. Catharina en St. Caecilia opnieuw samen muziek maken. De twee verenigingen bereiden een zomers concert voor in de openlucht. Nu is het de beurt aan Simpelveld om als gastheer op te treden en St. Caecilia heeft de Oude Molen uitgekozen als concertlocatie. Het erf van de familie Hupperichs is een geweldige plek voor een luchtig en zomers concert.

De twee verenigingen vullen elkaar prima aan en afgaande op de reacties na het concert van 28 mei kwam deze muzikale chemie ook bij het publiek over. Dat belooft dus zeker wat voor het zomerconcert, dat ook een gedeeltelijk vernieuwd programma heeft. Het programma van de twee verenigingen loopt vooruit op de reizen die velen deze zomer gaan maken, bijvoorbeeld Of Skies, Rivers Lakes and Mountains en El Camino Real (A Latin Fantasy). Daarnaast zorgt het combinatieorkest voor bekend, vrolijk en swingend programma met muziek van Queen, Coldplay en Elvis Presley. Ook de leerlingen uit het jeugdorkest De Notenkrakers zullen tijdens het concert van zich laten horen.

Het concert vindt plaats op zondag 17 juli en begint om 15.00 in de Oude Molen in Simpelveld. Na afloop van het concert gaan de muzikanten met hun familie naar Gerda en Remi bij Oud Zumpelveld om daar op een gezellige manier het muzikaal seizoen af te sluiten. In de Oude Molen is geen horeca aanwezig, bezoekers kunnen een eigen drankje meenemen. Bij slecht weer wordt het concert verplaatst naar Oud Zumpelveld.