Voorjaarsconcert 28.05.2022

simpelveld

Ons voorjaarsconcert op :

Zaterdag 28.05.2022     20.00 uur

Cafe´ Zaal Oud Lemiers

Rijksweg 20 Lemiers

Unieke samenwerking harmonie St. Catharina Lemiers en harmonie Caecilia Simpelveld

Op 28 mei vindt er een bijzonder concert plaats in Lemiers. Op die avond om 20.00 uur vormen harmonie St. Catharina Lemiers en harmonie St. Caecilia Simpelveld één groot harmonieorkest. Zover we hebben kunnen nagaan in de archieven, is de samenvoeging uniek in de geschiedenis van harmonie St. Catharina (opgericht in 1898) en harmonie St. Caecilia (opgericht in 1883). Om er een geslaagd concert van te maken, zijn beide verenigingen al een tijdje bezig met de voorbereiding, waarbij de komende weken vooral gezamenlijk gerepeteerd wordt. Het is mooi om te ervaren dat er een goede klik is tussen de muzikanten van beide harmonieën en dat ook de muzikale opvattingen en speelwijze goed op elkaar aansluiten.

Tijdens het concert zullen de dirigenten Loek Paulissen en Paul Oligschläger beiden een aantal muziekwerken muzikaal leiden. Het muziekprogramma bevat zowel symfonische alsook hedendaagse muziek. De volgende muziekwerken zullen worden uitgevoerd: Entry of the Bojares, El Arca de Noe (Poem a Sinfonico para Banda), Of Skies, Rivers, Lakes and Mountains, Magnolia, Malaguena, Grammatique, O Vitinho, Queen Symphonic Highlights en Elvis in Concert.

Als organiserende vereniging is harmonie St. Catharina verheugd dat we na de corona-periode weer een concert mogen verzorgen. De samenwerking met harmonie St. Caecilia Simpelveld geeft een extra cachet aan dit concert. Het concert vindt op 28 mei om 20.00 uur plaats in café Oud Lemiers, Rijksweg 20 (vrije gave).